Bolesti kolene (PFP) - diagnostika a rehabilitace

Patelofemorální bolest (PFP), tedy bolest v oblasti přední části kolene (čéšky) je velmi častou bolestí, se kterou se setkáváme jak u adolescentů, tak dospělých. PFP se často říká také "běžecké koleno", neboť se s ní velmi často setkáváme u běžců. Bolesti kolene se často zhoršují právě při běhu, při chůzi po schodech, ale také při delším sezení.

V tomto kurzu jsme pro vás připravili data z nejnovějších studií, zaměřujících se právě na toto téma. Můžete se těšit na praktické rehabilitační programy jak pro adolescenty, dospělé, tak speciální programy pro běžce, které vychází z nejnovějších vědeckých poznatků. Ukážeme si, jak daný problém diagnostikovat a jak vyloučit další příčiny možné bolesti kolene. V rámci praxe rozebereme nejčastější mýty a ukotvíme základní pilíře kvalitní rehabilitace, které doplníme o několik ukázek práce s bolestí a zatížením kolene.

Kromě praktických cvičebních programů budeme diskutovat a demonstrovat také možnosti pasivních technik, jako je tejpování, flossování, ale také využitelnost ortéz a ortopedických vložek do bot.

Celý workshop je natočen a doplněn tedy i o dotazy účastníků. Záznam je doplněn o záběry z dalších 2 kamer a upraven v postprodukci pro ještě lepší kvalitu.

Program

Teoretická část

• Úvod
  • Charakteristika
  • Rizikové faktory
  • Diagnostika a diferenciální diagnostika
  • Diskuze novějších přístupů léčby
  • Měření výstupů pomocí dotazníků
  • Biomechanické zatížení kolene (PF kloubu)
  • Edukace
  • Možnosti léčby - pasivní, aktivní

Praktická část

• Diagnostika a dif. diagnostika
  • Ukázky pasivní a aktivní neinvazivní léčby
  • Praktická ukázka programu pro adolescenty a pro dospělé
  • Management zátěže u běžců
  • Cvičební program pro běžce
  • Dávkování terapie
  • Tejpování a manuální terapie
  • Diskuze
Obsah

Workshop je rozdělen do teoretické a praktické části.

Pro udržení klinické praxe "up to date" je nezbytné stále sledovat nové výzkumy a posouvat se kupředu. V tomto workshopu s vámi sdílíme data z nejnovějších studií. Tyto teoretické informace nejprve rozebereme v teoretické části a následně je okořeníme o naše praktické zkušenosti.

V praktické části si budeme demonstrovat, jak nejlépe diagnostikovat PFP a hlavně jak jej odlišit od dalších patologií. Dále si ukážeme možnosti terapie, čímž navážeme na výzkumy z teoretické části. V ukázkách se můžete těšit jak na pasivní, tak aktivní možnosti terapie, pro co možná nejkomplexnejší, ale zároveň jednoduchý přístup k léčbě. Můžete se těšit na ukázku programů pro děti i pro dospělé a také práci s běžci.

Platba v EUR - Slovensko

Pokud si přejete platit v EUR, kurz si můžete zakoupit na SK verzi webu zde:

Lektoři

Mgr. Jiří Vítek a Ing. Bc. Tomáš Nedoma

Organizační informace

Po zaplacení kurzu se Vám zpřístupní sekce, ve které je nahrána jak teoretická, tak praktická část kurzu.

Jedná se o záznam z online kurzu, takže jsou ve videu obsaženy i dotazy účastníků. Záznam je rozšířen o záběry z dalších 2 kamer a sestříhání v postprodukci pro ještě lepší kvalitu.

Délka: 220 minut

Výstup: certifikát o absolvování

Obsahuje: Skripta (slajdy z prezentace) + vyšetřovací karta

Je zakázáno jakékoliv šíření, nebo sdílení kurzu dalším osobám, a to pod pokutou a bezvýhradní zablokování účtu, bez možnosti vrácení peněz. Svět fyzioterapie si vyhrazuje právo na kontrolu přihlašování IP adres a další, viz obchodní podmínky.

UNIFY ČR - 3 kreditní body

Bolesti kolene (PFP) - diagnostika a rehabilitace –  tomuto workshopu bylo přiděleno číslo 24/042 a přísluší jí počet 3 kreditní body /CEU/ dle interního předpisu UNIFY ČR.

V případě, že požadujete přidělení kreditních bodů, uveďte nám to prosím do poznámky k přihlášce datum narození.

Zároveň souhlasíte se zasláním všech vyplněných údajů v přihlášce UNIFY ČR za účelem evidence absolventů akreditovaných kurzů.

Co o nás říkají absolventi

Přihláška na „Bolesti kolene (PFP) - diagnostika a rehabilitace“

Cena kurzu
2 550 Kč
Cena kurzu je uvedena vč. DPH 21 %.
Registrace